valahova mindig...

AFRIKA - 9. bejegyzés

2015/10/01. - írta: piros.lepke

2014. január 11. - Palapye

Reggeli indulás és egy bő hat órás buszozás után érjük el mai campingünket. Sajnos visszatért az eső is, ömlik mindenhonnan, úgyhogy kalandos lesz a mai sátrazás. Azért hiányzik az ágyikóm. Illetve bármilyen ágy.

Délután uncsizás (billiárd, sör, paktálás a helyiekkel) az eső miatt, hiába van itt is medence, hűvi van és esik. Azért vicces a camping: tele van házi állatkákkal. Nyuszik, csirkék, kacsák, pulykák meg tekik (igen, pici tekik). Jönnek a kajára, a zöldséges marhát is megeszik. A pulykák viszont rémisztőek.

2014. január 12. - Blyde Canyon

4 körül érünk a Blyde Canyon-hoz. Ez már Dél-Afrika. Hirtelen fejlettségi ugrás, ami az utakat, házakat, autókat jelenti. A táj is nagyon megváltozik: rengeteg kisebb domb és hegy váltja fel a botswanai síkságot.

A camping az összes eddigit felülmúlja, luxus az elmúlt hetekhez képest. Mindenhol gyönyörű, friss, zöld, puha, ápolt gyep (végre nem kell sárban tocsognunk). A vizes blokkok is csodaszépek és tiszták, és van rendes meleg víz a csapban. Nem beszélve az 50 méteres medencéről.

Délután kibattyogunk a kanyonhoz. Ami megint lenyűgöz minket. Jó időnk van és gyönyörű a kilátás a völgyre.

2014. január 13. - Hazyview

Reggel útnak indulunk a Kruger nemzeti park felé. Délelőtt megállunk 3 kilátónál, ahol megtekintjük újra a kanyont. Nem rossz a látvány, bár a 3. kilátó már szinte unalmas.

Amit felfedezünk, hogy itt Dél-Afrikában minden (kaja a boltban, a szuvenírek) jóval olcsóbb. Elég fura, de örülünk, mehet a shopping. Ja, merthogy itt már plázák is vannak. Sokkol minket az elmúlt hetek után.

Délután érkezünk meg Hazyview-ba, ami a Kruger kapuja. 5-kor indulunk egy éjszakai (bár sokkal inkább sötétedés utáni) szafarira, és nagyon nem bánjuk meg, hogy befizettünk rá, mert pár óra leforgása alatt látjuk az afrikai úgynevezett "big five"-ot. Vagyis orrszarvút, bivalyt, elefántot és a legnagyobb kedvenceimet: a leopárdot és oroszlánokat. A leopárd jóllakottan lógatja végtagjait egy fáról közvetlenül az út mellett, szerintem legalább egy óráig figyeljük. Az oroszlánokra pedig szinten az út mellett bukkanunk sötétedés után. 12 db pihenkélő nagymacskát találunk és bizony nehezen hagyjuk ott őket.

2014. január 14. - Hazyview

Reggel egész napos szafarira indulunk és kitűzött célunk volt a hím oroszlán (az a sörényes, lusta fajta), a gepárd és még egyszer az összes többi. Na, a háromból kettő megvolt, mégpedig az összes többi és a hím oroszlán. Totális sokk, mikor egyszer csak kibattyog a kocsi elé. Később megtálaljuk a haverját is, de ő nem jön ki a bokorból, ahol ejtőzik éppen. A gepárdért majd vissza kell jönnöm. Az összes többi pedig rengeteg elefántot, zsiráfot, zebrát, varacskos malacot, orrszarvút és egyéb patásokat jelent.

2014. január 15. - Johannesburg

Reggel 7-kor kelünk útra Jo'burg (mert itt csak ilyen vagányul rövidítik) felé és mindenki nyomott, másnapos, fáradt. Fura, hogy vége.

Délután kicsit késve érünk célba, de megérkezünk. Gyors pakolás, zuhany és két sör után kitaxizunk a reptérre és most itt ülök a váróban és pötyögöm, hogy sajnos tényleg vége a kalandnak, hazaindulunk és nem lesz több bejegyzés Afrikából.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.